알리익스프레스에서는 다양한 물건들을 저렴한 가격에 판매하고있어요. 하지만 해외배송이기 때문에 교환 및 환불 절차가 까다로워서 많은 사람들이 어려움을 겪고있는데요. 이번 시간에는 알리익스프레스에서 물품을 구매했을 때 어떻게 해야하는지 알려드릴게요.
알리익스프레스에서 주문했는데 배송조회가 안되요ᅲᅲ
알리익스프레스 홈페이지 상단 메뉴바에서 Tracking History 를 클릭하면 내가 주문한 상품의 배송 상태를 확인할 수 있어요. 아직 한국에 도착하지 않은 경우라면 EMS 번호 조회시 “Not yet shipped” 라고 표시됩니다. 이 경우 조금 더 기다려보세요.
물건이 파손되었는데 어떡하죠?
상품이 파손되었을 경우 사진을 찍어두고 셀러에게 문의하세요. 만약 셀러가 문제 없다고 하면 분쟁제기를 통해서 해결해야하는데요. 이때 증거사진과 동영상 등을 첨부해서 보내면 도움이 됩니다.
반품하려면 어떻게 해야하나요?
셀러와의 대화나 메일로는 도저히 해결이 안될때는 Dispute(분쟁제기)를 이용하시는걸 추천드려요. dispute 페이지에서 아래 순서대로 진행하신 후 디스풋 신청 버튼을 누르면 완료됩니다.
-Dispute > Open Dispute -> Proceed to a Resolution Center (Resolution Center 이동)
-Select the Case type: Settlement or Payment Refund / Invoice Refund 선택
-Process an item claim for your case and click Submit Item Claim
-Click Continue with Title of Evidence 항목 체크하기
-Continue with Action 부분 Click here to send evidence as follows: 1. Image file 2. Video file 3. Message 4. Other relevant documentation 5. Seller's response 6. Product description 7. Shipping address 8. Name of seller 9. Date of shipment 10. Package number 11. Description of product 12. Quantity 13. Price 14. Order ID 15. Type of payment 16. Additional information 17. Country of Origin 18. Destination country 19. Number of items you have purchased 20. Delivery time 21. Related issues 22. Q&A 23. Status of my case 24. Buyer’s name 25. Company name 26. Phone number 27. email address 28. Website URL 29. Batch #30. Issue details 31. How much money was paid 32. When will this issue be resolved 33. What is the procedure for refunding from buyer 34. Where should I return the goods 35. If there are any other questions 36. End